lördag, november 15, 2008

Dagens blogg

Borde skriva en blogg i dag också, lite betraktelser angående Idols. Dom svenska idolerna har varit på sitt andra tränlingsläger, en vecka på Gran Canaria för att söka soulens rötter.Tidigare var dom ?två? veckor på Mallorca med röstcoacher, stylister osv. Förra veckan fanns även Desmond Child på plats som gästdomare och coach.

Tja dom finska idolerna hade röstcoacher, stylister osv under en hel eftermiddag under den sk teatteriviikonloppu. Förra veckan hade dom även besök av Mikko Franck från Finska Nationaloperan, undrar om MTV3 fick han på köpet när dom hyrde Natinaloperan?

Skämt åsido så har jag förstått att Mikko Frank är ett stort namn inom den klassiska musikvärlden men de märks en markant nivåskillnad mellan finska och svenska Idols. Vem som har pengar och kontakter och vem som inte har det.

Sen de här med barn, jag har märkt att jag har börjat se världen med andra ögon. Jag kan inte riktigt förklara förändringen men jag kom på på mig själv idag med att ställa mig själv frågan "Vad gjorde vi innan vi hade barn?". Jag vet vad vi gjorde men de börjar kännas som ett helt annat liv som existerade i en dröm vars minnen bleknar bort efter att man vaknat. Filosofiskt så de förslår men det är mera fråga om känslor som är svåra att klä i ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar