måndag, november 30, 2009

Mera funderingar

Jag har ännu inte riktigt bestämt vilken av mina svenskspråkiga bloggar som är huvudprojekt och sidoprojekt. Bloggen.fi som kör Wordpress-botten eller den här bloggen. Jag ser fördelar och nackdelar med båda. En oroande tendens är att jag tycker mig se att nyhetens behag har lagt sig angående Bloggen.fis övergång till Wordpress, de tunnas ut bland bloggarna.

Jag vidhåller fortsättningsvis att Blogspot är de mer användarvänliga bloggverktyget med Wordpress är tekniknördens bloggverktyg nummer ett. En sak jag stör mig är de förvalda temana i Wordpress som när man en gång har valt dom är mer eller mindre låst i temats inställningar. Det beror helt på vad skaparen har valt att man får ändra. ibland är de mycket, ibland är de ingenting och förinställningarna kan vara helt enkelt konstiga.

Ett mer avancerat bloggverktyg var vad många bloggare efterlyste, inklusive mig men man ska vara försiktigt med vad man önskar, jag glömde nämligen att önska användarvänlighet...

1 kommentar:

  1. Fördel Bloggen.fi är att mera folk hittar en, mindre här. Jag kör båda bloggarna ännu ett tag.

    SvaraRadera