måndag, juni 27, 2011

Jag är en man och bloggar

I bloggosfärens barndom om jag minns rätt så var det mest tekniknissarna som bloggade om diverse tekniska saker. I tonåren började vanligt folk blogga om dittan och dattan och nu vid vuxen ålder så konstaterade jag när jag registrerade min blogg på Bloggtoppen så verkar jag vara ensam manlig bloggare vid en hastig genomskumning av bloggarnas beskrivningar.Säkert finns det andra där, frågan är var. Är det här ett genomgående finlandssvenskt fenomen eller är det specifikt för Bloggtoppen? För går man tex till Blogilista eller Bloggportalen så är iofs det kvinnliga könet i majoritet men  manliga bloggar är inte på något sätt ovanliga. Fick en liten känsla bara av att jag råkat stövla in underklädesbutiken i misstag :-/

1 kommentar:

  1. Eller är det så att kvinnor bryr sig mer om hur många läsare man har? Och därför registrerar sig på bloggtoppen? Jag har i alla fall märkt bland mina vänner att jag är ganska ensam om att strunta i antalet sidvisningar.

    SvaraRadera