torsdag, maj 08, 2008

Kattallergi

En intressant notering angående gårdagens fästingplockande på en stycke icke samarbetsvillig katt är att mina rivsår inte svällde upp. Vad jag förstått så brukar rivsår svälla upp om man är allergisk mot det som orsakat rivsåren. Så som de gjorde förr när jag vaknade förkyld varje morgon när jag hade två katter i min lägenhet. Så de borde betyda att jag inte längre är allergisk mot katter. Mina katter har ju bott hos mamma sen 2005. Så jag har inte varit exponerad för katter på 3 år, därmed har allergin försvunnit. Nåja jag skulle troligtvis bli allergisk igen om de fanns katter i huset.

1 kommentar:

  1. Hej.
    Vinglade in på din blogg genom bloggen.fi´s slumpsurf och så vidare hit. Inser att vi bor närapå grannar! Jag bor lite lägre bort längs vägen, nr:270. Jag bloggar på http://www.bloggen.fi/uupee/ Vi ses med andra ord :-)

    SvaraRadera