tisdag, maj 20, 2008

Vad hände med Blogilista?

Var ju bra att Blogilista blev uppdaterad men... Listar över nyskrvina bloggar är kort och mycket sällan uppdaterad, typ 9/10 av bloggarna försvann. En liten jämförelse är att i den gamla versionen uppdaterades bloggarna väldigt snabbt, de gällde minuter. Efter att min ena blogg inte dykt upp på listan på över 3 timmar efter att jag skrivit den så uppdaterade den jag manuellt. Är de meningen att man ska göra så så förstår jag vart alla försvann. Så sökmaskinen som automatiskt söker genom alla bloggar som är registrerade på bloglistan har helt enkelt blivit sämre, mycket sämre. Jag kan förstå varför, i den gamla versionen dök endast bloggens namn upp och tidpunkt. I den nya får man inläggets rubrik och dom 5-6 första raderna. Det laddas ner en en hel del information som säkert är bra att veta men som dämmer upp hela systemet.

Så min slutsats om den nya blogilistan är att den blev snyggare och att det tillkom en del nya funktioner. Men snabbheten och funktionaliteten försvann i samma veva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar