måndag, december 15, 2008

Klädval

Av nån orsak godkänner min sambo inte riktigt de klädval jag gör åt vår dotter, de få gånger jag byter på henne på morgnarna. Ni ska strax få en förklaring till varför tex i morse vill jag lägga på henne ett par gul-orange randiga sparkbyxor och en vit-grå-rosa randig body. Det gick inte riktigt hem utan det fanns en matchande body till sparkbyxorna så idag är hon gul-orange från topp till tå.

Även fast jag är man så har jag inte helt kasst färgsinne. Jag är fullt medveten om att det är de sämsta möjliga färgval jag hittar. Varför är frågan, vår dotter är bara två månader ännu så hon förstår inte, tvärtom kan det var pedagogiskt för henne eftersom hon har en massa färger att se på på sina kläder. Hon har heller inte några kompisar i den åldern med färgsinne som skulle kunna reta henne, sådär om en halvår-år när de börjar prata.

Jag är lite av en rebell helt enkelt, alla bebisar måste inte ha matchande kläder utan vår baby får gärna stå ut lite nu när ingen noterar saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar