söndag, september 13, 2009

Dagens cykeldrulle

Detta handlar faktiskt inte om dagens cykeldrulle eftersom det hände för några dar sen, glömde bara att skriva om de då. Hursomhelst kommer jag körande längs med Handelsesplanaden och ska svänga vänster ut på Vasaesplanaden. Det är rött så jag stannar och väntar till de blir grönt, kör sen ut och när jag nästan svängt färdigt ser jag till höger i ögovrån en cyklist och jag tänker att det omöjligt kan ha varit en cyklist, ibland ser man saker i ögonvrån som inte alltid är där.

Igen blir de rött ljus vid övergångsstället utanför HM och jag stannar varvid jag blir omkörd av ovanämnda cyklist på höger sida och jepp cyklisten kör på körbanan och kör igen mot rött och sen svänger han in till Övretorget och parkerar sin cykel nånstans bredvid nedgången där till Torggrottan. Till cykeldrullens försvar bör nämnas att han hade hjälm. Mer minuspoäng får han dock pga det faktum att hans kläder var svarta och hjälmen mattsvart.

Oki jag är något själv av en cykeldrulle men jag brukar hålla mig till trottoarer och dylika ställen där man inte riskerar att hamna under 1,5 ton stål. Men att liksom med vett och vilja cykla på körbanan mot rött ljus genom en av de mest trafikerade korsningarna i stan när det finns bussgata, cykelväg(är inte hundra men cyklister brukar köra mellan torget och bussgatan) och ett helt jävla torg till höger. Det är ren idioti...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar