fredag, mars 19, 2010

Dagens trafikdrulle...igen

Dagens trafikdrulle körde en grön Saab 9000 och var en tjej i 20-årsåldern som satt och prata i sin telefon. Jag stötte nästan bokstavligen på henne när jag var tvungen att tvärbromsa när hon körde ut från en sidoväg med väjningsplikt utan att vare sig se åt höger eller vänster. TUUUUT!!!

Nästa problem dök upp vid första rödljuset. Vi satt alla snällt och vänta tills det blev grönt och jag såg inte om hon fortfarande satt och prata i sin telefon men jag antar att hon gjorde det eftersom kön for iväg när de blev grönt men inte hon. Till sist tände det och hon passerar trafikljuset samtidigt som de slår över till gult. Gissa vilken färg det hade när jag kom fram till det, rött, så det blev att stå och vänta nån minut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar