tisdag, mars 23, 2010

Hur jag lär mig att svara i telefon...

Jag är en snäll människa. De första gångerna en telefonförsäljare ringde mig så sa jag ja, jag menar den tidningsprenumerationen han sålde åt mig så hade jag köpt några lösnummer av nån gång. Man kan ju naturligtvis inte säga ja åt allt folk frågar av en så dom följande gångerna så lyssnade jag snällt på erbjudandena och svarade att det nog är intressant men tyvärr hinner jag nog inte läsa den tidningen men kanske han har bättre lycka med nästa kund.

Tyckte det hela var rätt jobbigt att behöva lyssna på en massa försäljningsargument och sen göra människan besviken. Så jag slutade svara på okända nummer, kollade upp dom och tillhörde den inte ett mediaförsäljningsföretag eller nån tiggeriförening ringde jag upp igen. På senare tid har vi haft ut några annonser på nätet, så jag har svarat på allt och jag har märkt en sak. För varje telefonförsäljare som ringer är det allt lättare att vara otrevlig. Eller i mitt fall betyder det att avbryta telefonförsäljaren inom 10 sekunder med"Jag är inte intresserad, hejdå" . Jag menar man behöver inte vara OTREVLIG. Man har ju läst en del historier i tidningar om fd telefonförsäljare som skrivit under direkt lagstridiga och definitivt flummiga arbetsavtal som i slutändan lett till nya bottennivåer på begreppet slavlön. Man avlutar samtal snabbt med ett "NEJ!" och så får försäljaren jaga sin provision nån annanstans...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar