fredag, april 24, 2015

Träningsbloggen x 2

Sen jag skrev sist här har jag hunnit med 2 träningar, en gång i tisdags och en idag på förmiddagen. Båda gångerna i salen men nu blir det ju jobb i några dar så jag får ligga lite på latsidan igen.

Men en sak som jag funderat ett tag på är att ha en sån där genomskinlig grej på armen som man har sin telefon i kan lyssna på musik. Eller i mitt fall är det podcasts, träning är såpass monotont så man hinner bra ta till sig det som sägs i podcasten. Såhär ser den ut:

WP_20150424_001

Och det bästa av allt är att den egentligen borde ha kostat 19.95 € på Prisma men eftersom förpackningen var sönder var den på 30% rabatt dvs 13,96 €.

Sen så märkte jag på dagens träning en klar förbättring. Jag brukar ju köra en 20 minuter på joggmaskinerna utanför männens omklädningsrum som uppvärmning och när jag började brukade jag ha en medelhastighet på lite under 7 mph och köra en typ 10 minuter. Jag minns en gång i början när jag hade utökat tiden till ca 20 minuter och försökte öka farten till 7,5 mph efter 5 minuter och fick minska tillbaka till det sedvanliga 6,8 mph dom sist 5 minuterna. Idag körde jag utan problem på 8,0-8,5 mph hela passet. Så lite börjar det märkas =).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar