tisdag, april 29, 2008

Varför vi män ogärna lagar mat...

Jag skulle laga plättar till middag idag. Här i trakterna är pannkakor nåt man gör i ugn medan plättar kallas små plättar om man gör dom i en plättpanna och stora plättar om man gör dom i stora stekpannan. Hursomhelst så följde jag receptet i Rutiga Kokboken till punkt och pricka. Detta ledde till att två plättar såg ut som äggröra, en plätt såg ut som en blandning av äggröra och plätt, jag tappade en plätt på spisen som min sambo fick, jag byte stekpanna efter en plätt och jag började smöra stekpannan med margarin men bytte efter några plättar till olja för att sen avsluta med margarin. Trots allt detta så blev resten av plättarna ok samt min sambo fick sig ett gott skratt. Jag tror hon gör middag imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar