torsdag, januari 29, 2009

Bra fart

Den här veckan har jag den "fördelen" att jag jobba morgonskift. Finns ju ett par nackdelar som att jag inte är riktigt vaken före eftermiddagen och att mina väckarklockor väcker alla andra i huset kl 6 men de var inte det jag tänkte skriva om.

Rusningstrafiken kl strax före klockan 8 är en mardröm, "några" km kö och det tar mer än dubbelt så långt tid att köra in till stan som säg en söndagskväll. Jag börjar ju jobba 7 så det finns en hel del trafik den tiden men ändå inte så mycket att flaskhalsarna dämmer fast. Faktiskt är de väl så att de går nästan snabbare än en söndagskväll. Eftersom alla är på väg till jobbet har alla relativt bråttom och trafikmängden är sådär lagom stor och trafikljusen är ställda för att slussa in folk till stan så slutresultatet är att det blir ett fungerande rätt snabbt flyt i trafiken. Folk kör enligt hastighetsbegränsningarna upp till en 10 km överhastighet. Så det innebär att jag kör till jobbet under 10 minuter för ingen är ute och "nöjeskör" 6.45 en måndagsmorgon i rusningstrafiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar