torsdag, januari 08, 2009

Hur man slutar röka...

Vill du sluta röka? Det finns inget enklare i världen, man slutar helt enkelt, bara sådär. Man köper inga mera cigarettpaket, man ber inte kompisar och man tackar nej när kompisar bjuder. Svårare än så är det inte.

Jag kan redan höra folk protestera högljutt "MEN....!" ;-P. Notera min fråga i början, "VILL du sluta röka?". Vill du inte sluta blir det mycket svårt. Om någon säger "Jag vill sluta röka MEN, mina kompisar röker eller någon annan lam ursäkt om varför du inte KAN sluta röka. Du kan sluta röka när som helst, fast efter att du läst det här inlägget. Har du cigaretter så lägg dem i soppåsen. Problemet är att det du kallar att vilja sluta röka är en lögn från din sida, för både dig själv och andra. Du har en ÖNSKAN om att sluta röka men du kallar det att VILJA sluta röka, vem som helst KAN sluta röka när som helst så länge dom VILL men vill man INTE så är denna ÖNSKAN likadan som alla andra önskningar, de är en fantasi som inte blir förverkligad. Nikotinplåster, 12-stegsmetoden och alla andra gradvis nedtrappningsmetoder är för människor som inte vill sluta röka men önskar att dom ville sluta. Dom som verkligen vill sluta, slutar NU!

Jag chockar mig själv med att skriva denna text utan stavningskontroll före slutet och jag har skrivit den helt felfri =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar