lördag, maj 03, 2014

En mindre lyckad träningsblogg

Igår var en rätt bra dag men en lång sådan. Vi var nämligen på en shoppingkryssning till Umeå. Så vi kom hem där efter 11 igår kväll. Så förkylningen som jag/vi dragits med var lite värre imorse. Troligen pga 8 timmar på en dragig båt.

Så när Nina upptäckte att det var öppet hus på gymmet idag och programmena vi skulle på så hade vi en timme på oss att väcka, ordna frukost och klä barnen. Samt göra oss själva klara för gymmet och ta oss dit. Som en INTJ-personlighet är det här ett läge när jag verkligen ogillar läget. Jag vill ha såna här händelser i kalendern minst ett par dagar i förväg och absolut senast kvällen före. Sen så vill jag förbereda mig hemma utan stress och vara där i tid.

Så med detta i bakgrunden såg jag verkligen den ledda timmen som var bodypump med negativa ögon. Vi var sena och salen var i princip full när vi kom, vi var stressade, det var trångt, jag var förkyld, hon som ledde timmen pratade finska som jag inte förstod nåt av det hon sa. Kort sagt, allt som det kunde gnällas på funderade jag på vartefter 60 minuter långsamt tickade fram. Så jag kände verkligen inte för att bodypumpa och jag var garanterat den som gjorde minst där. Jag var inte ens svettig efteråt. Säkert många som kommer dit för att må bättre men jag var mer stressad och sur än när jag kom.

Så pga denna oplanerade programpunkt på dagens schema blev det ordentligt stressigt till även nästa programpunkt som varit planerad i månader. Och just när jag stod på knä i tamburen och hjälpte barnen klä på sig inför nästa program så kände jag hur det skar till i ryggen när jag skulle resa mig. Sen hur smärtan fortsatte ner i benen. En gammal bekant som jag inte träffat på några år, ischias. Inte det värsta jag haft men att ta sig mellan sittande, stående och liggande innebär problem. Så borde inte räcka många dar.

Men dagens träning sög och jag hatade den. Jo och jag kommer säkert att besöka gymmet igen men fram till jag kan ta mig ur sängen utan att rulla mig ur den tänker jag fortsätta gnälla över träningspasset som gav mig ischias.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar