söndag, maj 04, 2014

Uppdatering av träningsbloggen

Jag börjar misstänka att mitt ryggont inte är ischias  utan ryggskott. För den enda gången jag egentligen kände hur smärtan kröp ner i benen var efter att körde bil i ca 15 minuter genast efter att jag först känt av ryggsmärtorna. Man sitter inte helt normalt i förarstolen med ryggsmärtor. Och när jag sitter eller ligger ner och lägger vikten på vänster sida kommer ischias-nerven i kläm. Jag gjorde också bentestet dvs om det är riktig ischias så ska man känna smärta om man ligger på rygg och ens ben lyfts upp 90 grader. Dvs smärtan ska kännas mellan 30-70 grader och jag kände ingenting.

Botet mot ryggskott är INTE vila utan träning, främst lårmuskulaturen. Bläää...

Jag är inte helt tillfreds med mina träningsresultat. Varje gång verkar jag göra ett eller annat grundmisstag. Får väl börja konstatera att man börjar bli äldre och måste tänka på saker som kost och uppvärmning om det ska bli till nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar