onsdag, oktober 08, 2014

Ännu en bloggportal

Eftersom Bloggtoppen.fi är nere nu(tillfälligt eller permanent, ingen vet) och jag fick ett tips på Facebookgruppen Finlandssvenska bloggar så jag registrerade mig på Bloggar.fi. Länkar finns här till höger på min blogg-sida.

Så nu borde jag alltså skriva ett blogginlägg. När jag skriver om Facebook brukar jag ofta gnälla men nu vill jag säga nåt positivt. Facebook har förändrats till det bättre. I börja handlade många statusuppdateringar om "Se på MIG, se vad fina kläder JAG har och vilken gudomlig havregrynsgröt med sylt gjord på ekologiskt plockade bär och rörsocker som jag äter till frukost varje morgon och statusuppdaterar om det varje morgon. Som tur är existerar knappt detta fenomen längre. Jag får väl erkänna att det var något som jag också gjorde mig skyldig till, inte helt men lite.

Nuförtiden är säkert 70 % bara med på Facebook och gör sen ingenting där. Medan de övriga 30 % odlar sina intressen. Är med i grupper, sidor osv där man debatterar, utbyter råd, får tips osv om sina hobbyer. Som Finlandssvenska Bloggar tex. Det är lite mer planerat och lite mer ordnat. Ett ställe där man finner sina gelikar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar