fredag, oktober 17, 2014

Facebook

När det gäller Facebook har min åsikt om hela fenomenet varit lite tudelat. Ibland har jag gillat stället och ibland har jag gillat stället lite mindre. Såpass att jag satt mitt konto på is några gånger och för inte alltför länge sen funderade jag allvarligt på att göra en reboot, dvs radera allt och bygga upp min Facebook-profil på nytt.

Men jag har börjat gilla Facebook igen, för vad det förändrats till. Dom flesta av de sk "Jag är på Facebook nu, det coolaste som finns, jag måste berätta vad jag åt till frukost i morse och dela med mig av mina magbesvär." har tappat intresset och uppdaterar inte längre.

Dom flesta som är aktiva på Facebook nuförtiden är med i olika intresse-grupper. Man skriver om sina intressen, hobbyer mm med andra likasinnade i grupper, ofta privata sådana. Så nu kan jag diskutera World of Warcraft med vem som helt som också är intresserad av det.

PS:
 Jag var nästan säker på att jag skrivit det här inlägget förut men jag kan inte hitta det. Kanske Jag skrivit om det i nåt annat forum(Facebook?) eller skrivit men raderat istället för att publicera i misstag. Hursomhelst, här är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar