tisdag, augusti 23, 2011

Gör inte detta hemma

Gör inte detta hemma: Städa ur ett gammalt hus, hitta en ölflaska med etikett från 1955 och skrivet glas-is(hittade inte på Google) på etiketten, en brun tjockflytande vätska, mao okänt innehåll. Tycka att denna flaska ser häftig ut och ta hem dem för att använda som nån sorts inredningsdetalj(min sambo gillar att inreda med allt möjligt krimskrams). Och när väl hemma slå ut detta okända innehåll i vasken i diskbänken i köket.

Orsak: Den fruktansvärda stank som uppstod när flaskan innehåll lämnade flaskan är obeskrivlig, men nån lösringningsmedelsbaserad vätska var det, kanske 60 år gammal fernissa? Hursomhelst så förstår jag inte hur min sambo kunde stå där över köksvasken och försöka göra rent sina händer och vasken utan att börja spy för jag blev på riktigt illamående av stanken som fyllde huset. Det satt som pikaliima och varken rengöringsmedel eller aceton bet på det. Fläckarna som min sambo fick på händerna fick nötas bort som målarfärg eller pikaliima.

Hela familjen tvungen att utrymma huset pga stanken och åka till butiken och köpa lite terpentin för det var det enda som skulle hjälpa att få vasken rengjord. Tillbaka i huset så hade stanken lagt sig lite eller så hade jag vant mig för den lukten satte sig ÖVERALLT(sambos kläder och händer som jag hade lite problem med att känna lukten av på vägen till och i butiken). Så med rotborste och terpentin fick jag vasken rengjord. Proppen var av nyare modell ni vet med ovala hål i metall som man trycker ner i vasken, den slapp jag inte riktigt åt med terpentinet så den fick en egen plastburk med bensin att simma i i garaget en stund så där luktade det bensin i några dar. Rengjord även avloppet under köksvaken så långt ner jag slapp men ännu en vecka efter så kan det komma upp små dunstar av stanken när man spolar vatten varsomhelst i huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar