onsdag, augusti 03, 2011

Konsten att blogga

Jag vet hur man bloggar och når bloggtoppen. Alla stora bloggare gör det. Dvs uppdaterar ofta, skriver kort och kommenterar andra bloggar.

1: Jag har inte tid att uppdatera ofta, mellan jobb, familj(sambo & tre barn) och hus/trädgård så är jag borta från ett aktivt nätliv i princip var tredje vecka och en hel del däremellan.

2: När jag väl kommer igång(vilket egentligen inte sker så ofta) breder jag gärna ut texten och uppskattar att läsa alster från folk som har någonting att säga. Bloggar som inte behöver styckeindelning blir ointressanta rätt snabbt, känns för ytligt.

3: Vore kul att klättra på Bloggtoppen men när jag ser på andra som finns där är det modebloggar, mammabloggar och inredningsbloggar. Missförstå mig rätt, de bilder och texter ni har i era bloggar är oftast fantastiska men det är inte min värld, att lämna kommentarer i dessa som jag inte förstår eller hör lika hemma i som en isbjörn i Amazonas känns väldigt främmande.

2 kommentarer:

  1. Jag har inget behov av att ha en stor, eller ens så hemskt bra blogg. I början ville jag det, men då det var så himla tungt. Ingen frisk människa kan ju orka fota sig själv och sin mat hela tiden.

    SvaraRadera
  2. Jag lider av "Jag vill ha allt nu genast utan att behöva jobba för det...". Men ja det krävs nog en väldigt speciell människa som fotar sig själv varje dag och lägger upp bilderna i sin blogg...

    SvaraRadera