fredag, januari 16, 2015

Bot på bloggtorkan eller så inte

För var och vartannat inlägg jag skriver så handlar de oftast om mina funderingar kring min bloggtorka som började nån gång i slutet av förra decenniet.  Igår funderade jag på att ändra inriktning på mina bloggar, nischa dom helt enkelt. Jag gick så långt att jag tom ändrade namn på dom. Sen insåg jag att jag nu kanske inte har så mycket att skriva om dom ämnena jag valde att inrikta mig på samt att jag kanske låser mig lite väl mycket kring en sak. Så nu har alla mina bloggar samma namn på tre olika språk. Dom är med andra ord mer likriktade nu  än dom någonsin varit, åtminstone namnmässigt sett.

Men iden att främst skriva om den träning på den här bloggen var bra, den behåller jag. På så sätt att då jag skriver om träning sker det på den här bloggen och ingen annanstans. Som jag skrev i mitt förrförra inlägg. Jag vill kunna uttrycka mig fritt på mitt modersmål då jag skriver om träning.

Den kommer fortsättningsvis att innehålla en massa vardagsbetraktelser och allmänna funderingar. Nordiskt verkade vara ett bra tema för mina bloggar. Ett lite bredare perspektiv än enbart det finlandssvenska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar