måndag, januari 05, 2015

Ett hälsosammare liv

Några av mina bloggar har hamnat lite på latsidan på sistone, inklusive den här, så jag tänkte åtgärda det här. Så vad har hänt sen sist? Jag har börjat gå på gym. Inte permanent ännu men jag har hyrt ett kort från 15:de december till 18:de januari. Lite pröva på. Det fungerar helt bra, jag gillar att gå där så kan mycket väl tänka mig ett riktigt medlemskap sen.

Sen var det ju det där med ett hälsosammare liv. Sådär ärligt har nog julen fört med sig några extrakilon och gymmet är en bra del att få ner dom dom extra-kilona igen. Men det viktigaste med att leva ett hälsosammare liv är en hälsosam kost. Visst vi äter vanlig hälsosam mat men det blir nog lite mycket av den den där hälsosamma maten.

Och till sist min uppenbara bloggtorka. En sak jag lärt mig av träningen och maten är att man måste lägga upp mål och ett schema. Målet får gärna vara ställt högt men också realistiskt. Är det alltför högst ställt ger man gärna upp, är det för lågt ställt åstadkommer man ingen förändring. Huvudsaken är att man skapar en förändring i sitt liv till det bättre med ens nya mål och schema. Så här är det, minst ett blogginlägg på min svenska OCH min engelska blogg under en 10-dagars period. Det blir tre blogginlägg varje månad per blogg. Eftersom en av de saker jag bestämt mig för att göra under 2015, jo det här är mitt nyårslöften blogginlägg, är att förbättra min finska, så tänkte jag försöka vara lite duktigare med den bloggen. Ett blogginlägg per dag, det är kanske lite väl ambitiöst och inte alltid möjligt men att lära sig ett språk kräver tid och arbete och det är jag villig att sätta ner på det projektet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar