fredag, januari 16, 2015

Förrgårdagens träning

Det blev 45 minuter bodypump på onsdagskvällen. N var också med. Tyckte att det blev mer intensivt(vilket är bra!!!) än det brukar bli, så jag är nöjd.

Nu går ju mitt hyrda kort ut på söndag och jag jobbar ända fram tills måndag morgon så får se om det blir nåt fler pass under helgen, troligtvis inte. Sen så är det permanent medlemskap som gäller sen. Är typ 95 % säker på att det blir så. Dom har ju ett erbjudande som gäller fram till sista januari med dom bla dom två första månaderna gratis om man tar ett 24 månaders medlemskap.

Dock bör sägas att jag inte är en endorfin-junkkie, jag känner ingen enorm tillfredsställelse varken före, efter eller under träningen. Jag har inga muskel eller ledbesvär som N med sin rygg. Så ett gympass på tisdag gör att jag inte känner mig annorlunda på onsdagen i jämförelse med tisdagen.

Jag känner mycket väl till fördelarna. För 5 år sedan rullade jag mig ur sängen på morgnarna och de första 20 minuterna på morgonen bestod av att lära min kropp att kunna röra sig igen. Det var lite som en kallstart av en bil i -20. Det tar en kvart minst innan motorn blir varm så att fläkten kan börja tina av rutorna och man kan köra iväg. Men jag fick ett program av en sjukgymnast på Mehiläinen med diverse övningar. Jag kan ju inte påstå att jag följde det till punkt och pricka. Men i alla fall tillräckligt mycket och i kombination med viktnedgång för att mina ryggbesvär helt skulle försvinna. Jag vet också att det är bra för allmänkonditionen och det där med hantlar och en träningsvideo på Youtube fungerar ibland men ibland behöver man nån som driver på en lite och se hur andra kämpar med träning. Den sorts motivation som bara ett gym kan ge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar