torsdag, mars 12, 2015

Lusten har ökat

Det här inlägget skulle egentligen ha skrivits igår men pga tidsbrist och lathet gör vi det idag. Igår for jag alltså på gym med W, han for förstås på Born to move medan jag hade lite mer öppet program. Så jag började med min sedvanliga uppvärmning utanför omklädningsrummet, joggmaskinerna. Men istället för de vanliga 10 minuterna jag brukar köra så valde jag 15. När dom 15 minuterna gått så tyckte maskinen jag skulle fortsätta i 4 minuter ännu, vilket jag gjorde. Och jag hade kunnat fortsätta en bra stund till. Nu ska ni då minnas eller ni som inte vet är att jag är en något överviktigt 40-årig småbarnsfarsa som aldrig rört sig en meter mer än nödvändigt och att jag är rätt nybliven gym-medlem, ca en månad.

Efter "joggningen" brukar jag vanligtvis köra maskinerna som är i nästa rum. Men det gjorde jag inte igår heller utan jag gick upp en trappa och körde dom lite nyare maskinen som är strax efter receptionen. Dom är lite annorlunda än resten av gymmets maskiner. Bänken eller stolen som man sitter på när man pressar diverse muskler rör ofta på sig och använder ens egen kropp som extra vikt mot en och det är fler muskelgrupper som man får träna samtidigt. Så man får en betydligt mångsidigare träning än vad äldre mer statiska maskiner ger. Hoist heter tillverkaren. Körde väl nån halvtimme där, han inte riktigt testa allt innan W var färdig med sitt. Men överlag var jag nöjd och träningslusten efter förkylningen är tillbaka.

Sen så känner jag att bloggtorkan är som bortblåst i vårsolen. Jag har gått och funderat på en 3-4 blogginlägg både igår och idag och det här är det första av tre som skrivs innan det blir läggdags =).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar