fredag, mars 06, 2015

Yoga

Denna vecka har jag inte bara varit en gång utan två gånger till gymmet. Jag har dock kört lite lättare pass eftersom förkylningen tycks komma i flera omgångar, N är inne på sin andra nu.

Hursomhelst i tisdags tog jag med W som skulle på born to move och mig själv på yoga. Jag har aldrig varit på yoga förut och man ska ju vidga sina vyer. Nåja eftersom yoga-intruktören var sjuk så var det bara W som slapp på det han tänkt på medan jag fick lyfta vikter i egen takt i ca 45 minuter.

Skam den som ger sig så nytt försök igår torsdag. Hade med M den äldre som skulle på born to move medan jag igen försökte stämpla in på yoga och den här gången gick det vägen.

Tja hur var yogan då? Ett väldigt intressant alternativ till venyttely. Betydligt mer svettigt och påfrestande för musklerna, jag är inte den mest viga person om vi säger så och jag tror knappast att jag heller kommer att bli det. Så nästa gång jag vill ha nåt avslappnande på gymmet vet jag faktiskt inte om det blir venyttely eller yoga. Båda har sina fördelar och nackdelar men har ungefär samma målsättning för träningssessionerna. Det blir troligtvis att varva båda om vartannat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar