tisdag, mars 24, 2015

Träning på g

På förmiddagen efter att vi lämnat barnen till dagis/förskola och N farit iväg så slökollade jag genom gymmets program och det slog mig: Jag skulle ju hinna med Spinnbodypump75 innan jag hämtar M den äldre från förskolan. Jepp jag har alltså börjat fundera/planera när jag skall hinna träna och sen verkställa det frivilligt helt på egen hand och se fram emot det. Jag har också börjat tycka att 45/60 minuter träning är lite väl lite och att jag skulle behöva mera. Jag har också märkt att det tar en 15 minuter när man är där innan kroppen så att säga "kommer in i träningen" när man inte längre tycker att det känns obekvämt utan det det känns riktigt bra att veta att man har en timme kvar av att svettas och att pressa sin kropp till max(nåja kanske nästan i mitt fall). Jag har alltså blivit biten av träningsflugan. Dock brukar dom flugor jag blir bitna av ha effekt i ca tre veckor, nästa hobby tack. Får hoppas det här inte är en sån. Finns ju diverse hormoner(endorfiner?) som utsöndras när man tränar som man blir lite beroende av.

Väl på plats så kändes dom första 10-15 minuterna på motionscykeln för jävliga, sitsen var obekväm, vattenflaskan var för lågt placerad och hur ska jag orka 75 minuter om jag redan är så här trött osv. Men sen när 15 minuter gått kände jag hur träningsglädjen infann sig, när man känner att man skulle hålla på halva dan med det här för att det är kul. Så en halv timme blev riktigt svettigt och jag var nöjd. Sen fortsatte vi i nästa sal med 45 minuter bodypump. Note to self: 750 ml vattenflaska bör påfyllas mellan spinningen och bodypumpen annars tar den slut halvvägs genom bodypumpen. Så med lite bastu ännu efter kändes man sig verkligen levande när man gick därifrån istället för att dega framför datorn med World of Warcraft halva förmiddagen.

Eftersom det vankades gårdagens rester i kylskåpet som säkert skulle ätas på kvällen så var jag lite påhittig och gjorde det här:

Bubbelvatten, Vaasan Ruispalat(rågbröd), smör, stekt ägg, stekt purjolök, stekt paprika, stekt halloumiost, oltermanniost, tomat och frisésallad. N påstår att den inte var så hälsosam, jo hon tyckte jag borde skriva att hon varit till gymmet tre dagar i rad, men jag anser att det är en rätt bra "rätt" att äta efter ett lite längre gympapass. Där finns proteiner och grönsaker och rågbröd är nyttiga fibrer, kanske lite mycket fett men vi kan låtsas det är nyttigt fett. Jag blev mätt och det var inte mycket socker i den smörgåsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar