söndag, juli 26, 2009

Dagens i-landsproblem

Jag har en dator(surprise) vars operativsystem Windows XP är på finska. Inga problem med detta, min finska är lite bristfällig men fixar ändå operativsystemet på detta språk. Förutom de har jag en salig blandning av program som antingen är på finska, svenska eller engelska. Ett av dessa program är Internet Explorer; som jag för tillfället har på svenska. Problemet är bara att Windows inte verka förstå att IE8 redan finns där eftersom det är på ett annat språk än operativsystemet så nu som då kör den nya uppdateringar och en av de uppdateringar som körs in IE8 på finska.

Första gången märkte jag det faktiskt inte utan tänkte att hmm jag har väl redan IE8, men kanske inte, nåja märkte sen att de var på finska så jag ladda ner IE8 på svenska och så märkte jag på nytt idag att den ska på nytt köra in IE8 på finska. Jag kan köra IE8 på finska men jag tycker de är lättare att köra på svenska. Jag använder även mest Firefox. Jag bara stör mig på den detaljen att program som är bundna till operativsystemet som IE verkar vilja köra över andra språkversioner än operativsystemets.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar