torsdag, juli 09, 2009

Pappablog?

Mina 55 timmar ledigt börjar om 5 timmar, sådär passligt utlovad storm och regn tills dess men de betyder att de blir rätt lugnt på gårdsplansarbetsfronten(jag hittade inget sånt ord på Google, jag har uppfunnit ett nytt ord!!!). Men åtminstone är mammabesök inplanerat.

Förresten fyllde vår dotter 9 månader igår och de blev ingen tårta men däremot hittade hon lite hundskit under trappan som nån fiffig hund placerat och som vi missat. Efter lite snabbgooglande så konstaterade vi att de blir inget akutbesök(eller de är väl jag som är kycklingpappan). T.o.m. dom allvetande besserwissermammorna på Familjeliv menade att det var både vanligt och helt normalt även om man nu kanske inte ska låta de bli en del av menyn. Är det okej på Familjeliv-forumet är de verkligen okej, enda som noterade var att man kanske behöver övergå till majsgröt(mer lättsmällt) istället för fullkornsgröt några dagar ifall magen reagerar negativt men de flesta vars ungar ätit hundskit så hade inte reagerat överhuvudtaget och det verkade mer regel än undantag att ungar ätit skit om de sen var kattens, hundens eller egen.

Det var inte meningen att detta skulle bli en pappablogg, jag skriver inte pappablogg och rubriken var en helt annan från början. Men varefter inlägget skrevs insåg jag att det här är ett pappablogginlägg så då får rubriken bli Pappablog med frågetecken för att jag inte skriver pappablogg, förutom nu då...

3 kommentarer:

  1. ASG! Ja, det är du och han där...Alex Schulman!...fast hans jäkla blogg läser jag inte! man har då någon stolthet kvar i kroppen!!!!

    SvaraRadera
  2. Alex Schulman kan verkligen kan skriva och jag gillar att läsa det han skrivit, MEN =) han gjorde sig känd som nätmobbare och nu skriver han alltså en pappablogg =). För att ha ännu hunnit att skriva en bok(som jag ämnar läsa) och drivit en egen sajt som int höll ekonomiskt.

    Missförstå mig rätt, att bli pappa är det största som kan hända i en mans liv och de förändrar verkligen hur man ser på saker och ting. Men de känns lite som om han började köra Ferrari och inte hade råd med den och bytte ner sig till en Volvo-farmare som han inte heller hade råd med så nu åker han buss. The mighty have fallen, även om hans pappa-blogg lär var den mest lästa bloggen i Sverige före augusti *stöööön* =)

    SvaraRadera
  3. Ha! Jag läste hans blogg..ett tag! Visst kan han skriva, han är riktigt, riktigt bra på det...men jag upplevde det som han sakta blev mer och mer självupptagen! Till tider dryg...jo, det är väl det som är hela hans grej, att prvosera...fast.. Ne, så jag valde at inte läsa mera! Skönt att man faktiskt kan välja sånt själv!:)
    P.S Jag kollade Pannkaks-klippen! ASG! Helt GALET kul...fast jag fattar att mnskor blev...förstörda! KNÄPPT ...men roligt, nu ngr år efter...

    SvaraRadera