onsdag, juli 29, 2009

Fortsättning på i-landsproblemet

Jag bör väl erkänna att jag mest använder Firefox men trots det vill jag ändå ha en fungerande IE8. Hursomhelst så efter att ha installerat IE8 på svenska för andra gången och tackat nej till Windows automatic update som ville installera IE8 på finska så konstaterade jag igår när jag startade upp vad jag trodde var IE8 att eftersom jag tackat nej till IE8-uppdateringen som jag redan hade, bara på ett annat språk så valde Windows att återgå till den tidigare versionen av IE på finska dvs IE7, WTF!!!!?!. Dessutom var det en välkomstsida som tackade mig för att jag valt IE7 och bad mig göra inställningar för min "NYA" browser", WTF!!! igen...

Nå gick in på språkinställningar, nej man kan inte byta språk på operativsystemet men de man kan göra är att väja vissa saker på ett annat språk som tex UNI-kokade program, tangentbord och sk regionala inställningar. Så nu är allt sånt på svenska, regionala inställningar var redan satta på "finlandssvenska" men inte övrigt. Samt sen körde jag all uppdateringar som fanns till Windows manuellt. Var tvungen att starta om några gånger och den hotade även med att den ville ha Windows-skivan vilket jag lyckades undvika eftersom den befinner sig i ett utrymme som jag måste flytta på en soffa där vi alla sover för att komma åt den, dvs väcka hela huset för att jag är missnöjd över hur mitt operativsystem fungerar. Borde kanske lägga den i CD-hyllan bredvid skrivbordet men jag tror jag har behövt den ca en gång i året. Så får se hur de fungerar efter det här nu...

4 kommentarer:

  1. Ja jag ser min stav- och grammatik fel EFTER att jag skrivit mina inlägg. Detta betyder dock inte att jag alltid rättar min inlägg...

    SvaraRadera
  2. "mina" istället för "min" skulle det vara

    SvaraRadera
  3. ASG!!! Hahaha!!! Det där va kul! Jag fattar inte så mkt av själva innlägget..IE7, Firefox, UNI-kokade program och grejs...fast att du så noga kommenterar dina innlägg -SJÄLV...det GILLAS!!! Hahaha :)

    SvaraRadera
  4. Heeh upptäckte ännu ett av mina stavfel, de hette UNI-kodade. Hursomhelst tänk om ditt operativsystem, alltså Windows är på svenska med du vill ha din webbläsare på norska men din dator kör kontinuerligt över din norska webbläsare oavsett vad du gör.

    SvaraRadera